Wbrew temu, co sugeruje sama nazwa, wiele wydawnictw oferuje swoim klientom również usługi reklamowe. Marketing to niezwykle obszerna przestrzeń, jednak jednym z jego podstawowych form zawsze będą ulotki, plakaty, papiery firmowe czy wizytówki. Trudno wyobrazić sobie współcześnie funkcjonujące przedsiębiorstwo, które nie inwestowałoby właśnie w takie nośniki reklamowe. Ich uniwersalność od zawsze gwarantuje skuteczność, co przekłada się na ich ciągłą popularność. Margrafsen to bydgoska drukarnia i wydawnictwo w jednym. Oferowane przez naszą firmę poligraficzną usługi reklamowe odznaczają się profesjonalizmem i fachowym podejściem. W erze marketingu internetowego i działań skupionych wyłącznie wokół cyberprzestrzeni nie można zapominać o bardziej konwencjonalnych metodach, które niejednokrotnie potrafią być równie skuteczne co najnowsze rozwiązania. Warto przyjrzeć się tym klasycznym nośnikom reklamy, by przekonać się, że wciąż jest w nich duży potencjał, który zdecydowanie warto wykorzystywać na potrzeby zwiększenia świadomości swojej marki lub zwiększenia sprzedaży w firmie.
Siła tradycji
Nie da się ukryć, że współczesne kanały marketingowe wykorzystujące media społecznościowe, mailing czy banery zdecydowanie zrewolucjonizowały reklamę, jednak, co było prognozowane, tradycyjne, papierowe nośniki nie zostały tym samym wykluczone z obiegu. Wręcz przeciwnie – ulotki, plakaty czy wizytówki to wciąż bardzo chętnie wykorzystywane sposoby promowania działalności. Standardowa poligrafia wciąż zajmuje duże miejsce w marketingu. Warto również zauważyć, że niekiedy te tradycyjne metody bywają nawet skuteczniejsze od promocji w internecie. Wystarczy spojrzeć w kierunku statystyki i liczb. Okazuje się, że ponad 75% osób otrzymujących ulotki zapoznaje się przynajmniej z częścią ich treści. 20% potencjalnych klientów rzeczywiście poświęca ulotkom więcej czasu i czyta znaczną część zawartych na nich informacji. Przewaga nad reklamami wysyłanymi drogą internetową jest tutaj nie do porównania, ponieważ te albo od razu trafiają do folderu SPAM, albo nie są nawet otwierane przez użytkowników poczty elektronicznej. Szacuje się, że na około dziesięć tysięcy rozdanych ulotek, przedsiębiorstwo zdobywa ok. trzydziestu nowych klientów. Taka liczba ulotek to koszt rzędu kilkuset złotych, zatem korzyści są ogromne.